Monday, November 16, 2009

Vendor berlagak! Hmmppsss..hmppssss...

Kak, saya faham akak busy and maybe nak kena set up pelamin petang nanti. Tapi saya ni customer kak. Ke akak ingat saya ni supplier? Saya masuk bagi salam, kak. Akak tak jawab pun? Takpe, akak busy kot.

Saya nak tanya pasal pelamin, kak. Saya faham akak busy sangat sampai terpaksa buat dono je. Takpe, saya berkomunikasi la dengan sales girl akak. Kot ye pun, hantarla orang yang knowledgeable about your product kak. Saya tanya harga pelamin, kesian dia kena gi belakang tanya kat akak yang jarak antara saya dan akak dalam 4-5 tapak je. Saya tanya pakej, kesian dia kena gi tanya akak lagi. Saya tanya kalau fresh flowers berapa, kesian dia kena jalan untuk tanya akak. Apa yang saya tanya, semua dia kena jalan and tanya akak.  Saya kesian kat dia. Saya tau akak dengar kami bercakap sebab akak bukan duk dalam bilik ke, stor ke. Akak menggubah bunga kat belakang kami je. Saya terpaksa fahamkan diri saya yang akak super duper busy sampai terpaksa buat dono kat saya. Agaknya sebab saya datang sorang kot. Eh tapi saya datang ngan duit berkepuk-kepuk nak booking terus la!

Tapi atas dasar understanding yang akak sibuk, saya angkat kaki and blah je sambil cakap kuat-kuat yang akak sombong and tak beradap. Sorry ye kak, saya salah ke? Tapi customer always right kan? Itu kan policy alam semesta.

Oh saya dah berjaya yakinkan fiance saya untuk sama-sama cintai DCF milik akak, tapi sekarang cinta kami terpaksa beralih arah. Selamat tinggal DCF, selamat tinggal kak. I found a better place. Sayonara!

14 comments:

fikaryna said...

zla..ader maser agi..cr vendor yg peramah dan sbr sbb kita penganten akan banyak songeh..huhu..kalau awal2 dah kerek..cpt2 reject..jahat ryna..batu belah..hehe..

zLa said...

Batu bertangkup! hahahaha..

Yaaaaa...itulah pasal. found a better one eventually. Alhamdulillah, hope everything will go smoothly as planned.

ciNDerella stRikEr said...

nad dh kene gak dgn vendor camni..tp yg lebih teruk, terpaksa burn rm500 booking...hanya menurutkan hati yg sakit...
bagus Zla, cari je yg lain... belambak lg kt kl ni. heheee

zLa said...

that's why. I dah dengar banyak cerita mangsa2 vendor camni. Even worse lagi pun ada..kita kena firm and skali skala kena eksyen sket kan..

white purple flower said...

kasihannye kamu :(

harzharun said...

huhu...2 pun dah kira u ckup sabar la tu..snggup tgk salesgirl berulang alik...

eNaSaN said...

SALAM ZIARAh..



wah baca en3 kamu nie..rase mmg xpatut la..ade ker lyn customer cmtu...cian kamu...

cmne ler nk berjaya klu lYn customer cm gitu...lallalalala


customers..is alwiz riGht...

Riena said...

ishh marah betul la..vendor bongok mana tu? agak2 kakak poyo tu femes kee skrg ni?? harap2 bukan tempat yg saya nk pi nanti!!!

zLa said...

vendor bongok tersebut tak boleh dinyatakan secara terangan kat sini..nnti i kena sue you..hahaha

sape2 nak tau, boleh email or fb dengan i..sila2..

Atiqah Adnan said...

adakah ianya declassaflora..?
heee~

zLa said...

hehehehe...hmmm...hahahaha...nnti i kena saman you :D

k.nanie said...

Salam Zla...Akak dapat tahu tntang blog ni dari salah seorg customer, she's very curious about us sebab dalam ni cerita lain dan dia berdpn dengan situasi berbeza... maaflah apa yang berlaku, hari tu memang amat sibuk dan kami ada 3 set hantaran yang perlu diselesaikan yang menunggu masa diambil. Memang akak ada dibelakng tapi dibilik sembahyang, akak ada diberitahu tentang kedatangan adik dan yang berada dikaunter ialah staff lain... pasti adik menganggap staff akak yang berada dikaunter tu akak, sebab soalan ditanya pada dia... padahal selesai solat akak keluar adik sudah pergi dan staff akak ada beritahu mesti adik anggap staff yang di kaunter tu akak, dan mereka tak memberitahu perkara sebenar, maafye, diaorg memang macamtu... hmm..tak sangka perkara ni jadi gossip besar, dan salah faham... biasanya kalau akak ada, akak pasti berbicara walau dari jarak tempat kami membuat kerja... akak bukanlah sombong seperti yang disangka...jauh sekali...nauzubillah.... ini semua salah faham aje...

zLa said...

Salam, k,nanie

Masa tu saya difahamkan bahawa yang di kaunter itu adalah boss DCF. Disebabkan layanan yang diterima, saya triple confirm dengan staff yang attained saya tu dan dia mngesahkan yang di kaunter tu memang boss DCF. Assurance yang ke 4, sya tanya, 'big boss awak ke?' dan dia mengiakan lagi.

Maaf terjadi salah faham begini. Saya sangat berkecil hati pada hari tersebut dan terasa sangat diperlekehkan.

Sekali lagi, saya minta maaf jika ini adalah salah faham semata. Saya anggap ini adalah pengajaran untuk kita berdua.

All the best with the business dan anggaplah bukan rezeki saya untuk mendapatkan khidmat k.nanie untuk hari penting saya.

k.nanie said...

Its ok dik...nak buat mcm mana dah terjadi, setiap kejadian ada hikmahnya...sekurang2nya ia satu warning kat akak jgn kasi can lagi kat staff akak...
k.nanie tanya juga dia org apsal tak ckp akak solat, dia ckp mls nak xplain panjang2..
actually, akak ada di kaunter tu masa nampak custmr datang tapi terus solat takut layan custmr nati terlewat...tup2 selesai solat cstmr da pergi..
akak bukan jenis sombong, my husbandpun... that why ada cstmr yang masih berhutang kahwin sampai 10k pun akak tak pernah sue diaorang... tungguje kot dia org boleh bayar... kesian..
oklah... akak harap tiada lagi salah faham ye... maaf bagi pihak staff akak tu..