Saturday, August 18, 2012

Salam Adilfitri 1433H, maaf zahir batin!



Sedar tak sedar, dah nak habis pun Ramadhan. Sedih pulak tak sempat khatam al-quran, tak cukup tarawih, amalan cam tak power lagi.  Harapnya Allah panjangkan umur untuk jumpa lagi Ramadhan, dan sihat tubuh badan untuk up kan amalan.

InsyaAllah, kita akan sambut Aidilfitri in few hours je lagi. Bagi yang belum berzakat fitrah, silelah ketuk pintu amil selagi ada masa.  Yang tak sempat shopping raya, Jalan TAR masih meriah lagi di  malam hari, jangan harap dapat jumpa parking space!  Bagi yang balik kampung, drive safe. Takpe kalau penat, berhenti tido kejap daripada tido selamanya. Jangan lupa kunci umah, tutup gas, electric switch semua, and masukkan anak-anak semua dalam kereta.

Selamat hari raya! Bagi yang diabetic, jangan makan banyak sangat kuih raya, minum air sirap & carbonated  drinks melebihi dose yang disyorkan. Yang high BP, beringatlah bila makan kambing golek dan kawal kesabaran bila drive balik kampung meredah jam. Makanlah sebelum lapar, dan berhentilah sebelum kenyang. Boleh ke? ke? ke? Hmmm..keraguan terhadap diri sendiri..

Yang dah attend class makeup dengan iols, selamat bangun awal dan bermekap, dan berchanteque gojes di pagi raya!

Akhir kata, maaf dari saya dan keluarga. Kalau ada tersalah tulis dan cakap, indah  tak serupa bikin, kelakuan tak senang di mata dan hati, petua yang mengarut dan tak menjadi, resepi tak cukup garam terlebih gula, halalkan lah ye. Semoga kita mendapat keberkatan hidup orang yang bertaqwa, insyaAllah

Maaf zahir & batin!

2 comments:

ain.ya.nun. said...

Selamat Hari Raya Zila & family.

Fiszah_pjo said...

selamat hari raya dari fiszah sekeluarga :)

cantiknya :)