Tuesday, October 13, 2009

Nice no more

Sometimes it took more than 10 years to finally realize siapa kawan, siapa lawan.  Aku mengeluh. Memang orang Melayu ni ada satu saka yang diwarisi setiap generasi lah.  Tak boleh nak dok diam tengok orang lain senang.  Aku confuse.  Aku insan biasa.  Tak famous pun untuk orang eksploitasikan life aku.  Aku diam.  Blog ni pun slalu clear je traffic nye.  Tak berganjak income nuffnang aku. Aku redha.  Aku bukan sapa sapa pun.  Betul, I am nobody.  Agaknya kalau aku mati pun ada ke orang tau? Lepas seminggu aku dikebumikan pun belum tentu orang ingat lagi nama aku.

Aku bukan designer untuk orang imitate hasil karya aku.  But I'm ready to swallow it all.  Imitation is the best compliments, iyeke?  Aku kasi masuk freezer hati aku yang berapi tu dengan rasa syok sendiri.  Konon konon cantik sangatla design aku tu sampai ramai nau yang nak imitate.  Kan dah kata syok sendiri.  Aku telan je apa orang kata kat aku.  Sebab aku tau, diorang ada mulut.  Kan mulut diorang ada saka.

Aku sedih sikit bila niat murni aku dipesongkan tafsirannya.  Aku tak pandai berbahasa melayu kah?  Atau kau yang tak fahamkah? Oh lupa plak, ko tau berbahasa inggeris je walau tertonggang kosa kata nya.  Takpela.  Aku senyum je.  Hidup ni tak perlu sombong.  Benih yang kita tanam tu, satu hari nanti kena terima la jugak hasil pokok nye.

This entry is sincerely dedicated to YOU, since ko suka sangat menabur onar kat blog aku ni. You know who you are. TQVM!

4 comments:

~ mizzAmy ~ said...

kenapa plak ni babe? biasa lah tuh, manusia nih rambut je sama hitam. hati lain-lain. kadang-kadang depan nampak baik je.. belakang kita bukan main duk ngata itu-ini.

apa-apa pun, kena banyak bersabar okeyh. tambah lagi bila you've your own business. people akan sentiasa kritik hasil you. kritikan membina tuh okeyh la. if yg negatif, just make it as pengalaman. ;)

sora-ao said...

yeeeeee....yang negatif tu i senyumkan aje. masih berusaha untuk senyum...:)

fairy said...

bagus..senyumkan saja..lambat laun berkat sabar kita menang jugak! :)

sora-ao said...

tade feedback dari si dia...insaf dah kot..alhamdulillah..

semoga taubatnya diterima